Γιατί οι καβγάδες δεν έχουν αποτέλεσμα

Οι λόγοι για τους οποίους τσακωνόμαστε είναι δύο :

1)   Ότι δεν είμαι σημαντικός και

2)   Για φόβους του παρελθόντος.

Ο φόβος είναι ψευδαίσθηση, είναι ένα κάγκελο προστασίας που το υψώνουμε εμείς. Ο φόβος είναι χθες. Οι αιτίες για τις οποίες προκύπτουν οι καβγάδες είναι οι παρακάτω:

1)   Δεν εκφράζω όλη την αλήθεια για τα συναισθήματά μου και μένω κολλημένος στο θυμό.

2)   Αντιδρώ στα θυμωμένα λόγια του συντρόφου μου, αντί να ακούσω το μήνυμα που θέλει να μου περάσει.

3)   Χρησιμοποιώ τον καυγά σαν μια ευκαιρία να ξεσπάσω στο ταίρι μου όλο το θυμό, ανασύροντας παλιά μου παράπονα.

4)   Δεν δίνω στον εαυτό μου την ευκαιρία να εξερευνήσω τα συναισθήματά μου και επομένως  δεν δίνω το σωστό μήνυμα στον άλλον.

 

Κανόνες επικοινωνίας


1)   Διαχωρίζω την παρατήρηση από την εκτίμηση. Προσδιόρισε τι πραγματικά συμβαίνει αντί να βασίζεσαι στη δική σου ερμηνεία. Ξεχώρισε το γεγονός από την ερμηνεία.

2)   Αναρωτήσου τι είδους συναισθήματα σου προκάλεσε αυτή η κατάσταση. Απέφυγε λέξεις που υπονοούν ότι ο  άλλος είναι υπεύθυνος για τα συναισθήματά σου.

3)   Ξεκαθάρισε τις ανάγκες σου. Αναγνώρισε την ανάγκη κάτω από το συναίσθημα. Δήλωσε τις ανάγκες σου και ανάλαβε την ευθύνη τους.

4)   Ζήτα μην απαιτείς. Ζητάω, σημαίνει ότι μπορεί και να μην πάρω.

Επικοινωνία χωρίς τριβές

 

Θέλουμε τρία πράγματα όλοι οι άνθρωποι, αναγνώριση, εκτίμηση και αποδοχή.

 

1)   Αναγνώριση, είναι η προθυμία μου να συμφωνήσω με τον σύντροφό μου ότι πράγματι βιώνει την κατάσταση που λέει. Δίνω αξία στην εμπειρία του. Είναι η αλήθεια όπως τη βλέπει εκείνος.

2)   Εκτίμηση, είναι η τέχνη να πεις στον άλλον ποια είναι τα στοιχεία που σου αρέσουν σ’ εκείνον.

3)   Αποδοχή, σημαίνει ν’ αγαπάς το σύντροφό σου όπως είναι.

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

 

 1)   Να γράψεις ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σου για τις σχέσεις γενικότερα και ειδικά για την ερωτική σχέση.

2)   Πως εκφράζεται αυτός ο φόβος στην καθημερινότητά σου.

3)   Γράψε 5 ανθρώπους που αντιπαθείς και γιατί τους αντιπαθείς, ποια χαρακτηριστικά τους αντιπαθείς

4)   Γράψε 5 ανθρώπους που συμπαθείς και ποια χαρακτηριστικά τους συμπαθείς.

5)   Άνοιξε ένα λογαριασμό αυτοεκτίμησης. Να γράφεις  κάθε μέρα 3 χαρακτηριστικά που αγαπάς επάνω σου κι ένα λογαριασμό εκτίμησης για κάποιο άλλο άτομο.

 

Να γράψεις σε ένα χαρτί και να συνεχίσεις την κάθε πρόταση :

 

Αν πράγματι είχα αυτοπεποίθηση από σήμερα κιόλας θα σταματούσα……

 

Θα άρχιζα……..

 

Αυτό που μειώνει περισσότερο την αυτοπεποίθησή μου είναι…….

 

Αυτό που αυξάνει περισσότερο την αυτοπεποίθησή μου είναι…….

 

Αν πράγματι αγαπούσα τον εαυτό μου, από σήμερα και πέρα θα σταματούσα να…….

 

Από σήμερα και πέρα θ’ άρχιζα να…….

Αν ένοιωθα σημαντικός και πολύτιμος θα μπορούσα να……….

 

Αν είχα την αίσθηση της αυτοαξίας μου θα σταματούσα να……..

 

Αν ένοιωθα ότι αξίζω θα ήθελα να αλλάξω……

 

Αν ήξερα ότι δεν θα αποτύχω, θα δοκίμαζα να…….

 

Αν δεν φοβόμουν θα σταματούσα να…….

 

Θα άρχιζα να….

 

Αυτό που με κάνει αληθινά ευτυχισμένο είναι……

 

Αυτό που με κάνει αξιαγάπητο είναι……

 

Ανακαλύπτοντας τις πεποιθήσεις μας

Ας δούμε πως μπορούμε να διώξουμε ή ν΄αλλάξουμε τις αρνητικές μας πεποιθήσεις. Πρώτα από όλα χρειάζεται να τις αναγνωρίσουμε. Οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα τι είναι εκείνα που πιστεύουμε. Μόλις αναγνωρίσουμε μια αρνητική πεποίθηση, τότε μπορούμε ν΄αποφασίσουμε αν θέλουμε να εξακολουθεί αυτή η πεποίθηση να καθορίζει τις συνθήκες της ζωής μας.

Ο πιο σύντομος τρόπος για ν΄ανακαλύψουμε ποιες είναι οι πεποιθήσεις σου είναι να προσπαθήσεις να τις καταγράψεις. Πάρε μερικές λευκές σελίδες ή ένα τετράδιο και γράψε στην κορυφή καθεμιάς : ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΓΙΑ( τους άντρες, τις γυναίκες, τη δουλειά, το γάμο, τις σχέσεις, την αγάπη, την υγεία, το χρήμα, τον έρωτα, τα γηρατειά,…). Γράψε κάθετι που έχει νόημα και σημασία για σένα. Χρησιμοποίησε διαφορετική σελίδα για κάθε θέμα.

Ύστερα άρχισε να καταγράφεις τις σκέψεις που σου έρχονται στο νου σχετικά με κάθε θέμα. Αυτή η άσκηση δε θα τελειώσει σε δυο λεπτά, θα χρειαστείς χρόνο. Μπορείς να την δουλεύεις για λίγα λεπτά κάθε μέρα. Γράψε κάθε σκέψη του, ανεξάρτητα από το πόσο ανόητη μπορεί να σου φαίνεται. Απλώς γράψε την.

Αυτές οι πεποιθήσεις είναι οι εσωτερικοί, υποσυνείδητοι κανόνες που υπαγορεύουν τις πράξεις σου και καθορίζουν τη ζωή σου. Δεν είναι δυνατόν να κάνεις θετικές αλλαγές στη ζωή σου αν δεν αναγνωρίσεις πρώτα ποιες είναι οι αρνητικές σου πεποιθήσεις. Όταν τις συνειδητοποιήσεις, τότε μπορείς, αλλάζοντάς τες, να γίνεις αυτό που θέλεις και να ζήσεις τη ζωή που ονειρεύεσαι.

Όταν ολοκληρώσεις την καταγραφή των σκέψεών σου, διάβασε προσεκτικά όσα έγραψες. Ζωγράφισε ένα αστέρι δίπλα σε κάθε πεποίθηση που σε υποστηρίζει και σε βοηθάει. Αυτές τις πεποιθήσεις θέλεις να τις κρατήσεις στη ζωή σου και να τις ενισχύσεις όσο το δυνατόν περισσότερο. Χρησιμοποίησε ένα στυλό με διαφορετικό χρώμα για να σημειώσεις εκείνες τις πεποιθήσεις που είναι αρνητικές και σε απομακρύνουν από τους στόχους σου. Αυτές τις πεποιθήσεις χρειάζεται να τις διώξεις και να τις αντικαταστήσεις με άλλες, θετικές.

Κοίταξε με προσοχή κάθε τέτοια πεποίθηση και ρώτησε τον εαυτό σου: “Θέλω πραγματικά να συνεχίσει αυτή η πεποίθηση να καθορίζει τη ζωή μου; Είμαι πρόθυμος-η να τη διώξω;” Ύστερα, φτιάξε μια καινούργια λίστα. Πάρε κάθε αρνητική δήλωση (κάθε πεποίθηση είναι μια δήλωση) και μετάτρεψέ την σε θετική.

Για παράδειγμα, η δήλωση: ¨Οι σχέσεις μου με τους άντρες είναι σκέτη καταστροφή”, μπορεί να γίνει : “Οι  άντρες με αγαπούν και με σέβονται”. Η δήλωση: “Δεν θα καταφέρω ποτέ τίποτα” μπορεί να γίνει: “Είμαι γεμάτος-η προσόντα κι έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου”. ‘Η δήλωση :”Δεν ξέρω πως να βρω μια καλή δουλειά” μπορεί να γίνει: “Η ζωή μου φέρνει τώρα την τέλεια δουλειά για μένα”. Η δήλωση “Πάω από τη μια αρρώστια στην άλλη”, μπορεί να γίνει: “Είμαι γεμάτος-η υγεία και δύναμη”.

Μπορείς να πάρεις κάθε αρνητική πεποίθηση και να την μετατρέψεις σ΄έναν καινούργιο θετικό νόμο για τη ζωή σου. Δημιούργησε καινούργιες κατευθυντήριες γραμμές, κάνε θετικό καθετί αρνητικό που υπάρχει στο νου σου. Διάβαζε καθημερινά τις καινούργιες, θετικές σου δηλώσεις.Λέγε τες δυνατά, μπροστά σ΄έναν καθρέφτη. Αυτό θα σε βοηθήσει να τις νοιώσεις και να τις πιστέψεις πιο γρήγορα. Οι καθρέφτες κάνουν πραγματικά θαύματα για σένα και τις δηλώσεις σου!

Απόσπασμα από το βιβλίο της  Louise Hay Γυναικεία δύναμη

%d bloggers like this: